wtorek, 1 marca 2016

Tropem Wilczym 28.02.2016

1 marca - Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych” – polskie święto państwowe, poświęcone pamięci Żołnierzy Wyklętych – żołnierzom antykomunistycznego i niepodległościowego podziemia, ustanowione na mocy ustawy z dnia 3 lutego 2011 roku.


"...Ponieważ żyli prawem wilka
Historia o nich głucho milczy
Pozostał po nich w białym śniegu
Żółtawy mocz i ślad ich wilczy."
Zbigniew Herbert 

W tym roku wzięłam po raz pierwszy udział w biegu Tropem Wilczym, który jest największym biegiem pamięci Żołnierzy Wyklętych w Polsce.

Mój pakiet
W moim pakiecie znalazłam koszulkę ze Stefanią Firkowską "Feluś". 
Feluś podczas okupacji niemieckiej służyła w oddziale partyzanckim NSZ-AK kpt. Józefa Wyrwy „Starego”, który wchodził w skład 25 Pułku Piechoty Armii Krajowej. Była łączniczką dowódcy mjr. Rudolfa Majewskiego „Leśniaka”. Po zakończeniu działań wojennych pozostała w konspiracji w szeregach NSZ. Tuż przed Wielkanocą 1946 roku została uprowadzona w Skotnikach (woj. piotrkowskie) i zamordowana przez funkcjonariuszy Urzędu Bezpieczeństwa w Końskich. Jej ciała nigdy nie odnaleziono

Przed biegiem
 Zawsze biegam w swoich koszulkach tym razem pobiegłam w tej z pakietu.

Fot: Fotopuzzle Team - Rober Sawicki
O tym jak się bieglo nie chce wspominać, ponieważ to pamięć Żołnierzy wyklętych jest tu najważniejsza!

Pamiątkowy medal
Oprócz biegów odbywały się także inscenizacje historyczne.

Za mundurem panny sznurem ;)
To dla mnie to bardzo wyjątkowy bieg.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz